Ένας από τους πιο επιδραστικούς φωτογράφους μέχρι σήμερα, του οποίου οι έγχρωμες λήψεις άλλαξαν τον κόσμο της φωτογραφίας, είναι αναμφίβολα ο Αυστρο-αμερικανός Ernst Haas (1921-1986). Κατά τη διάρκεια της 40χρονης καριέρας του, ο Haas γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ του φωτορεπορτάζ και της χρήσης της φωτογραφίας ως μέσου έκφρασης και δημιουργικότητας. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν ο πρώιμος καινοτόμος στην έγχρωμη φωτογραφία. Οι εικόνες του διαδόθηκαν από περιοδικά όπως το Life και η Vogue και το 1962 αποτέλεσαν το αντικείμενο της πρώτης έκθεσης έγχρωμης φωτογραφίας ενός μόνου καλλιτέχνη στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Το βιβλίο του The Creation (1971) ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα βιβλία φωτογραφίας ποτέ και πούλησε 350.000 αντίτυπα.
Η πρώτη φωτογραφική δουλειά που ανέλαβε, ήταν ακριβώς μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και αφορούσε Αυστριακούς αιχμαλώτους πολέμου που επέστρεφαν στην πατρίδα τους. Οι εικόνες αυτές τράβηξαν το ενδιαφέρον του περιοδικού Life αλλά ο ίδιος επέλεξε να μείνει ανεξάρτητος, μέχρι που έγινε μέλος του Magnum το 1949. Σταδιακά άρχισε να πειραματίζεται με το χρώμα στο φιλμ και αποτέλεσε τον πρώτο φωτογράφο της δεκαετίας του ’50 που κυκλοφόρησε έγχρωμες φωτογραφίες.
Το βιβλίο «Color Correction», από τον οίκο Steidl, στοχεύει να διορθώσει κάπως τη θολή εικόνα των έγχρωμων φωτογραφιών του, η οποία λόγω της ζωντάνιας της, ήταν αρκετά απαιτητική για τον εικονογραφημένο τύπο της εποχής. Παρόλο που οι έγχρωμες φωτογραφίες του δημοσιεύθηκαν σε διάφορα περιοδικά και βιβλία της εποχής – τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική – αποκτώντας φήμη, την ίδια στιγμή χλευάστηκαν από κριτικούς της περιόδου που τις χαρακτήρισαν «μη σοβαρές». Ωστόσο, οι κριτικές αυτές συχνά παραβλέπουν συνολικά το ριζοσπαστικό και καινοτόμο έργο του Haas, το οποίο αργότερα ενέπνευσε τον Eggleston και τον Meyerowitz.