La Callas

Τις τελευταίες εβδομάδες, όπως φαντάζομαι και δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες των εφημερίδων «Βήμα» και «Καθημερινή», οι οποίες διένειμαν τα βιβλία του John Louis Di Gaetani «Μαρία Κάλλας η απόλυτη ντίβα» και του Νίκου Γκατζογιάννη «Ελληνική Φλόγα», ταξιδεύω νοητώς, μέσω του βίου της Μαρίας Καλογεροπούλου, σε μία σύγχρονη ελληνική τραγωδία. Η «προαγωγός» μητέρα που αντελήφθη τα οφέλη που θα απεκόμιζε από το ταλέντο της κόρης της, η σχέση με τον Ιταλό φρούραρχο κατά την διάρκεια της Κατοχής, το παχύσαρκο «ασχημόπαπο» που έγινε «κύκνος», ο σύζυγος-manager Meneghini, σχεδόν τριάντα χρόνια μεγαλύτερός της, που δεν την έκανε ποτέ να αισθανθεί γυναίκα, οι στερήσεις για να αναδειχθεί επαγγελματικώς, η μοιραία γνωριμία με τον Αριστοτέλη Ωνάση, η διπλή μοιχεία επί της θαλαμηγού «Χριστίνα», ο θάνατος του παιδιού τους, λίγες ώρες μετά την γέννησή του σε κλινική του Milano το 1960, οι φρούδες ελπίδες της ότι ο Μεγάλος Σμυρνιός θα την ζητήσει σε γάμο, το σπάσιμο της φωνής της, η απιστία του Ωνάση με την αδελφή της Τζάκυ Κέννεντυ και ο γάμος του με την χήρα του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, το 1968, στον Σκορπιό. Φυσικώ τω λόγω υπήρξαν και ευτυχισμένες ιδιωτικές στιγμές ενδιαμέσως, όπως και κορυφαίες στιγμές στην επαγγελματική της καριέρα, όμως η κατηφόρα που πήρε η ζωή της μετά την διάψευση των προσδοκιών της, δεν μπορούσε να έχει άλλη κατάληξη από τον πρόωρο θανατό της στο διαμέρισμα της Avenue Mandel το 1977, στο Παρίσι, σε ηλικία 53 ετών. Ad memoriam, εκατό χρόνια από την γέννησή της συνδέομαι με το You Tube και παρακολουθώ την «La Divina» να τραγουδά την άρια «Casta Diva» από την πρώτη πράξη της Όπερας του Bellini «Norma» – 18 εκατομμύρια προβολές εντός δύο ετών!

Opinions